“Bæredygtighed er en kerneværdi for Axon og er fuldt integreret i virksomheden. Det guider os i vores fortsatte arbejde mod en bedre og mere bæredygtig fremtid.”

Gustaf Gerleman,
medstifter af Axon

Bæredygtighed hos Axon.

Gode reklameartikler. Sådan sammenfattes vores syn på bæredygtighed. Det betyder at du altid kan føle dig tryg med vores produkter. At du ved, at de er miljøvenlige og er fremstillet under gode forhold. Og at de er af høj kvalitet.

Miljø

Det er vores fælles pligt at beskytte miljøet. Vi stræber konstant efter at reducere vores miljøpåvirkning og har sat klare mål for, hvordan vi kan reducere den. Med din hjælp når vi dem.

Gode vilkår

Vores produkter skal fremstilles under gode forhold. Det indebærer forhold der er trygge, sikre og retfærdige. Og hvor alle medarbejdere behandles med værdighed og respekt. Alt dette er kontrolleret i den code of conduct, som alle vores leverandører har godkendt.

Kvalitet

Et vigtigt bæredygtighedsaspekt er kvalitet. På trods af et stort sortiment værner vi om at vores produkter skal være af god kvalitet. Det betyder at reklameartiklerne bruges længe og på derrmed reducerer miljøpåvirkningen. Samtidig giver de en større værdi for dig.

Code of conduct

I Axons code of conduct sammenfattes vores værdier. I den klargøres vores respekt for menneskerettighederne og vores hensyn til miljøet. Regelsættet sætter en klar minimumsstandard både for os selv og vores leverandører. For at blive godkendt som leverandør skal man altid først godkende vores code of conduct.

Download vores code of conduct

Miljøhensyn. Gode ​arbejdsforhold. God kvalitet. Helt enkelt gode reklameartikler.

100%

klimaneutralt kontor senest i 2025

Vores miljømål.

En vigtig del af vores arbejde for bæredygtighed er vores miljømål. Vi stræber hele tiden efter at reducere vores miljøpåvirkning, og har sat tydelige mål for hvordan vi yderligere kan reducere den.

Transporter

I dag kommer 99,2% af alt vores salg fra europæiske leverandører. Det indebærer produkter fra europæiske lagre. I mange tilfælde fremstilles produkterne i Asien, men de bliver altid transporteret hertil med båd. Kun 0,8% af vores salg består af produkter, der er fløjet hertil fra Asien. Det er et lavt tal. Vi ønsker dog gøre det endnu bedre. Vores mål er derfor at reducere dette tal til under 0,5% senest i 2025.

Vores kontor

Vi arbejder systematisk for at reducere vores kontors miljøpåvirkning. Det betyder at vi altid vælger miljøvenlige alternativer når det er muligt. Det betyder eksempelvis at alt vores affald genbruges, vi anvender miljøvenlig elektricitet og varme, og vælger miljøvenlige alternativer når vi køber kontorartikler, mad og drikkevarer. Målet er at senest i 2025 skal vores kontor være 100% klimaneutralt.

Vores sortiment

Hos os finder du et af markedets største sortimenter af miljøvenlige reklameprodukter. De udgør i dag hele 18% af vores sortiment. Vi ønsker at du altid har et miljøvenligt alternativ, uanset hvad du ønsker at købe. Vi er kommet langt, men er endnu ikke helt tilfredse. Vores mål er derfor, at senest i 2028 skal alle miljøvenlige produkter udgøre mindst 50% af vores sortiment.

Vi støtter.

Vi vil gøre mere. Derfor støtter vi hvert år to organisationer, hvis arbejde vi synes er ekstra vigtige.

Unicef

Siden 1946 har Unicef ​​kæmpet for en bedre verden for alle børn. Arbejdet tager udgangspunkt i FN's Børnekonvention der er til for at styrke børns rettigheder. En vigtig del af Unicef's arbejde er at sikre, at alle børn får en god skolegang. En god grunduddannelse er central for et barns udvikling og livskvalitet. Derudover er det en af ​​de vigtigste indsatser for at et land skal udvikle sig positivt. I 2024 bidrager Axon med skolepakker til 3.000 børn i forskellige sårbare dele af verden.

WWF

WWF er en uafhængig miljø- og naturbeskyttelsesorganisation grundlagt i 1961. Organisationen arbejder for at stoppe ødelæggelsen af ​​jordens naturlige levesteder og opbygge en fremtid, hvor mennesker lever i harmoni med naturen. Arbejdet er af afgørende betydning for både dyrelivet og menneskeheden generelt. For at understøtte dette vigtige arbejde er Axon en af ​​WWF's partnervirksomheder i 2024.

Hvad du kan gøre.

Det er dig som kunde, der har den ultimative magt til at påvirke. Du bruger det hver gang du vælger et miljøvenligt produkt. Eller når du vælger kvalitet frem for kvantitet. Og ikke mindst, når du vælger en leverandør der tager bæredygtighed alvorligt.

Eco

Hos os er det let at handle miljøvenligt. Bare hold øje med vores eco-mærkede produkter. Eco-mærket betyder at produktet er et godt miljøvenligt valg. Det kan eksempelvis være fremstillet af genbrugsplast eller af økologisk dyrket bomuld. Eller også er produktet biologisk nedbrydeligt. Når du vælger et miljømærket produkt, træffer du ikke kun et godt miljøvalg i øjeblikket, men du afgiver også en stemme for flere miljøvenlige produkter i fremtiden.

Fairtrade

Fairtrade er et uafhængigt produktmærke, især indenfor tøj og fødevarer. Når du vælger et af vores Fairtrade-mærkede produkter, er du med til at skabe forudsætninger for forbedrede forhold for producenter og ansatte i udviklingslande. Fantastisk.

Kvalitet

At vælge kvalitet frem for kvantitet er en smart måde at handle bæredygtigt på. Kvalitet betyder at produktet har længere levetid og dermed mindre miljøpåvirkning. I sidste ende er kvalitet ofte også billigere for tegnebogen. Dobbelt så smart.

Genbrug

Har du produkter tilovers som du ikke længere vil have? Ingen problem. Kontakt os på recycling@axonprofil.com, så hjælper vi dig med miljøvenlig returhåndtering.