Kundeservice.

Kundeservice.

Kontakt os

Ring, mail eller chat med os. Vi hjælper dig gerne!

Vælg fil
  • Avbryd
    Filopladningen mislykkedes. Maksimal filopladning er 100 MB. Kontakt kundeservice hvis problemet gentager sig.Luk

Tak!

Vi vender tilbage så hurtigt vi kan.

Mandag til fredag 08.30-17.00

Har du et hurtigt spørgsmål? Så chat med os. Chatten er åben når kontoret er bemandet.

Spørgsmål og svar.

Bestilling

Hvordan bestiller jeg?
Du bestiller nemmest via vores webshop. Den er enkel at anvende. Du kan også vælge at maile din bestilling til info@axonprofil.dk
Kan man få en skitse?
Du skal altid godkende både en skitse og et tilbud inden bestillingen bliver bindende.
Kan man få et prøvetryk?
Et prøvetryk er kun muligt at få ved meget store bestillinger. Det er nemlig meget dyrt at fremstille et prøvetryk. I stedet sender vi altid en skitse, hvor du tydeligt ser hvordan trykket placeres på produktet.

Mærkningsmetoder

Hvad indebærer tryk?
Tryk er den mest anvendte mærkningsmetode og findes i en række forskellige varianter så som screen-, transfer- og tampotryk. Ens for dem alle er at motivet og alle dets detaljer fremstår i den ønskede farve. Hver trykfarve angives som en PMS-farve.
Hvad indebærer 4-farves fototryk?
Ved 4-farves fototryk trykkes produktet i et valgfrit antal farver. Denne trykteknik, som også kaldes digitaltryk eller CMYK-tryk, muliggør tryk af meget avancerede tryk som f.eks. fotos.
Hvad indebærer lasergravering?
Lasergravering er en eksklusiv og meget slidstærk mærkningsmetode, hvor motivet brændes ind i produktet. Lasergravering sker som udgangspunkt kun på produkter i metal. Motivet fremtræder i produktets metalfarve, altså oftest i enten sølv eller bronze.
Hvad indebærer brodering?
Ved brodering indebærer at motivet bliver syet ind i produktet. Brodering koster det samme uanset antallet af farver i motivet. Denne mærkningsmetode er meget slidstærk.
Hvad indebærer embossing?
Ved embossing fremtræder motivet ophøjet og uden farve på produktet. Denne mærkningsmetode anvendes normalt kun på produkter i skind eller papir.
Vad indebærer debossing?
Ved debossing fremtræder motivet nedsunket og uden farve på produktet. Denne mærkningsmetode anvendes normalt kun på produkter i skind eller papir.

Logo & tryk

I hvilket format vil I have trykfilen?
Vi har normalt brug for en trykfil, som er en vektorfil. Vektorfiler er normalt gemt som en EPS-fil. I enkelte tilfælde er det også fint at anvende højtopløste bitmapsfiler (eksempelvis en JPEG-fil) med en upløsning på mindst 300 dpi. Kontakt os gerne, hvis du ikke er sikker på, om en fil fungerer.
Hvad er en EPS-fil?
En EPS-fil er en såkaldt vektorfil. En vektorfil kan forstørres op og ned uden at det går ud over kvaliteten, hvilket gør den velegnet til mærkning.
Jeg har ingen EPS-fil. Kan I hjælpe mig med at konvertere mit logo til en EPS-fil?
Ja, vi hjælper gerne med at lave en EPS-fil, hvis du ikke har den. Denne service er normalt gratis, hvis du bestiller hos os. For at vi skal kunne lave en EPS-fil, har vi brug for et forlæg i form af et stort billede i JPEG-, PDF- eller TIFF-format.
Jeg kan ikke åbne EPS-filen. Er der noget i vejen med den?
EPS-filer kan kun åbnes i specielle tegneprogrammer. Kan du ikke åbne EPS-filen er det sikkert fordi du ikke har installeret et sådant program på din computer.
Hvordan kan jeg vide om min fil er en EPS-fil?
En EPS-fil er normalt gemt med endelsen eps. For med sikkerhed at kunne vide, om det er en ægte EPS-fil med vektoregenskaber, skal den tjekkes i et tegneprogram.
Hvorfor har I brug for en Pantone-/PMS-kode?
For at de bestilte varer skal få tryk i den rigtige farve, har vi brug for at vide, hvilken trykfarve du ønsker, at vi skal anvende. Trykfarven angiver du som en Pantonekode, også kaldet PMS-kode. Denne kode bestemmer helt og aldeles hvilken farve trykket får. Hvis du ikke har en PMS-kode kan du overlade det til os at afgøre hvilken PMS-kode der bedst modsvarer farven i din trykfil. I de produkter hvor der indgår 4-farvestryk behøver du ikke angive PMS-koder.

Levering

Er der fri fragt?
Ja, vi tilbyder altid fri fragt til en valgfri adresse i landet.
Hvor lang er leveringsstiden?
De fleste produkter har en leveringsstid på 2-3 uger fra modtaget bestilling. Den normale leveringstid for det enkelte produkt er anført på den respektive produktside under rubrikken ”Fakta”. Ofte kan vi presse leveringstiden ned hvis det haster. Kontakt os hvis du har en specifik deadline, så tjekker vi om vi kan nå det.
Har I produkter med ekspresekspedition?
Ja, vi har et antal produkter, som vi kan levere ekstra hurtigt. Du finder vores ekspresudvalg her
Hvordan leveres varerne?
Alle varer leveres som firmapakke. Det er derfor vigtigt, at der er bemanding i kontortid hos modtageren. Det er desværre ikke altid muligt på forhånd at vide den nøjagtige dag og tidspunkt for levering.
Kan jeg få leveret til mere end en adresse?
Ja, det er muligt. Men der vil tilkomme en ekstra pris for fragt til den ekstra adresse, fragtprisen vil variere alt efter produkt og kvantitet.
Leverer I til Grønland og Færøerne?
Ja det gør vi, men mod et fragttillæg. Kontakt os så hjælper vi dig.

Pris & betaling

Er priserne med eller uden moms?
Priserne er altid opgivet ekskl. moms. Momsen er 25 %.
Hvornår sker betaling?
Betaling sker normalt mod 30 dages faktura. Almindeligt kreditcheck foretages altid i forhold til nye kunder. Privatpersoner betaler altid i forskud.
Hvordan modtager jeg fakturaen?
Som standard sendes fakturaen på mail, men vi kan også fakturere via EAN eller sende fakturaen med post. Det er også muligt at betale med kort via Mine Sider.
Er kortbetaling mulig?
Du kan betale din faktura med kort på Mine sider. Vi tager imod Visa, Mastercard og American Express.

Andet

Kan I tilbyde andre produkter end dem som ses på hjemmesiden?
Axon Profil har markedets mest omfattende sortiment. På hjemmesiden finder du tusindvis af reklameartikler. Skulle du mod forventning ikke finde hvad du søger hjælper vi dog gerne med at skaffe produktet.
Kan I sende en prøve?
Vi har vareprøver tilgængelige for de fleste produkter, der vises på vores hjemmeside. Prøverne koster ingenting og behøver ikke returneres. Undtagelser gøres dog ved dyrere produkter eller store antal. I disse tilfælde tager vi betalt for prøverne.

Almene vilkår.

Priser

Samtlige priser er angivet eksklusive moms.

Fragtomkostninger

Fragt er gratis til én leveringsadresse i Danmark.

Betalingsvilkår

For Axons kreditgodkendte kunder sker betaling mod faktura 30 dage.

Leveringsvilkår

Bestilte varer leveres som firmapakke til kundens angivne leveringsadresse. Hvis varerne bliver beskadiget eller forsvinder under transport, er dette Axons ansvar.

Gebyrer

Ingen faktureringsgebyrer, ekspeditionsgebyrer eller lignende tillægges.

Kundens ansvar

Det er kundens ansvar at kontrollere at skitsen er korrekt, inden den godkendes.

Reklamation

Hvis en leverance indeholder beskadigede eller fejlagtige varer, beder vi dig umiddelbart at kontakte kundeservice. Returner aldrig varer uden først at have diskuteret reklamationen med kundeservice.

Fortrydelsesret

Det er ingen fortrydelsesret på bestilte varer. I de tilfælde, hvor mærkningen ikke er påbegyndt, forsøger vi dog altid i bedst mulige omfang, at tilgodese kundens ønske om at afbryde ordren. Eventuelle påbegyndte omkostninger debiteres dog altid.

Ejendomsretsforbehold

Solgte varer forbliver Axons ejendom indtil deres fulde likviditet er indfriet.

Firmainfo.

Virksomhedsinformation

Adresse

Axon Profil AB
Hälsingegatan 49
SE-113 31 Stockholm

Administrerende direktør

Gustaf Gerleman

Org.nr.

556709-1979

VAT-nummer

SE556709197901

Axon i Danmark

Adresse

Axon Profil AB
Gammel Kongevej 1
DK-1610 København V

Telefon

33 37 71 25

Mail

info@axonprofil.dk

Økonomi

Reg nr.

5295

Konto nr.

0010032008

IBAN

DK15 5295 0010 0320 08

BIC

ESSEDKKK

Bank

SEB

E-mail

finance@axonprofil.com